logo-professioneel-begeleidenlogo-professioneel-begeleiden
Filters

Alle artikelen

1|...|211|212|213|...|546

Teamcoaching: daadwerkelijk aansluiten bij het team

Als ervaren coach krijgt u een vraag van een HR-manager van een snel groeiend ICT-bedrijf met 400 werknemers: “Sinds 5 maanden ben ik in dienst. Ik vind dat de samenwerking in ons managementteam stroef verloopt, maar heb het idee dat het niet verstandig is dat ik hier zelf mee aan de slag ga. Ik zoek een adviseur die ons kan coachen.” U denkt na over uw aanpak en wat een goede eerste stap kan zijn. Aan de hand van bovengenoemde klantvraag nemen de auteurs u mee in hun definitie en uitgangspunten over teamcoaching.
1,95
lees meer

Teamcoaching als inspiratiebron voor managers

De manager als baas, de manager als teamplayer, de manager als coach of… de manager als teamcoach? Anita Wesselius kiest voor het laatste. Graag horen wij úw visie.
Gratis
lees meer

De Matrixmethode

Dyslectisch, moeite met concentreren of andere leerproblemen? De Matrixmethode is een natuurlijke, snelle en effectieve methode om de strategie van het individuele leren aan te pakken.
1,95
lees meer

Overdenking: Echt

“Wat is ECHT?" vroeg het konijntje op een dag, toen ze naast elkaar lagen, vlakbij de haard in de kinderkamer, voordat Nana zou komen opruimen. "Betekent het dat je van binnen iets hebt dat zoemt en van buiten een palletje?"
Gratis
lees meer

De marketing van de coach

U bent goed in uw vak. U hebt leuke opdrachtgevers, maakt deel uit van een mooi netwerk. Toch hebt u het soms te druk om nieuwe klanten te benaderen. Dit is een veelgehoorde reactie als ik andere coaches spreek over hun acquisitie.
1,95
lees meer

Lerend coachen

Coaching is het begeleiden van een ontwikkelproces in de werkcontext teneinde prestaties te verbeteren en autonomie en zelfsturend vermogen te vergroten. Zo is dat min of meer gedefinieerd in de beroepsgroep. Maar wat doe je als coach dan eigenlijk? En hoe leren coaches over wat effectief is, en wat niet? Over wie je bent als coach en voor welke coachingsklant je toegevoegde waarde hebt? Wat bepaalt of je als coach een betekenisvolle bijdrage hebt? En of een tevreden klant ook een geholpen klant is? Allemaal wezenlijke vragen waar een coach geregeld mee geconfronteerd wordt of dient te worden.
1,95
lees meer

Onbestuurbaar met bevelen

Willem Verhoeven schreef meer dan tien jaar geleden zijn boek De manager als coach, het eerste en bekendste Nederlandse boek op dit gebied. Verhoeven zet zich af tegen mensen die coaching beschouwen als een vorm van gespreksvoering om lastige medewerkers in het gareel te krijgen. Voor hem is coaching bovenal een stijl van managen. Een stijl die gericht is op het verbeteren van de prestaties van de organisatie door het verbeteren van de prestaties van individuele medewerkers. Coaching doen de managers bij voorkeur zelf, elke dag weer.
1,95
lees meer

De metafoor van het theater

Kent u die cliënten, die tijdens het coachingstraject voornamelijk kritiek uiten op hun werkomgeving? Dat zij daar slachtoffer van zijn? De gecoachte die roept dat in de organisatie waar hij of zij werkt, veranderen geen zin heeft? Zij berusten in hun lot en dromen van andere organisaties, waar alles beter is. De metafoor van het theater biedt een alternatief.
1,95
lees meer

Teamcoaching, the intensive

“De School voor Coaching (SVC) werkt vanuit het theoretische kader van systeemdenken. Systeemdenken richt zich met name op de interactie tussen mensen.” Deze zin vind ik in de stevige brochure van de SVC, die ik doorlees om me voor te bereiden op de workshop teamcoaching. Ik word nieuwsgierig. Het zal een intensieve workshop zijn, waarin we als groep het proces van teamcoaching zullen ervaren.
Gratis
lees meer

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Dag van de Coach

Thema: Stress

Datum: 6 juni 2019
Locatie: De Reehorst, Ede

Informatie & aanmelden »